dinsdag 5 juni 2012

Vintage trouwalbum voor mijn ouders deel 3



Ik was hier van plan een pocket te maken waar de twee labels in zouden passen maar dat werd te krap. Toen bedacht ik dat het wel leuk zou zijn de strook alleen aan de linkerkant vast te lijmen en mijn ouders de strook gewoon op kunnen tillen om de labels te lezen. Je hebt toch ook van die flappenboekjes voor kinderen waarachter iets verstopt zit. Helemaal leuk!




Het leek me leuk om ook ons lied en mijn toespraak in het album te verwerken zodat onze ouders dat thuis op hun gemak nog eens zouden kunnen doorlezen. Nu stond dat allemaal op A4-tjes en die passen niet handig in een A5 album. Ik heb ze dus gevouwen in A6 formaat en ze in mooie luxe enveloppen gedaan. Op de bovenste van deze twee foto's heb ik een pocket gemaakt van zo'n envelop. Dat gaat redelijk simpel; je plakt eerst de voorkant gewoon dicht, snijdt er aan de zijkant een strookje af, ponst daar in het midden een hapje uit met een cirkelpons en voila je hebt een handige snelle pocket.



Het leek me ook aardig om zoiets als het weerbericht van toen in het boek te verwerken. Dat kun
je gewoon opvragen via internet, heel handig dus. In de achtergrond heb ik papier gebruikt van het paperblock 'bookprint' van Papermania. Zo is het net een stukje oude krant. Je kunt natuurlijk ook een oud vergeeld boek kopen bij de Kringloopwinkel en daar stukjes uit scheuren of knippen als achtergrond. Ik heb ook een paar van die boeken liggen en gebruik ze ook voor mijn Vintage kaarten.



Gemaakt door mijn schoonzusje Patricia, zij heeft het matje van de foto als pocket gebruikt voor een van de labels.




Mijn ouders houden ontzettend van uitstappen maken in eigen land en laat mijn dochter nou net een hartstikke leuk liedje hebben geleerd op school over allerlei plaatsen in Nederland met een dubbelzinnige naam. Dat lied heeft ze samen met haar broertje voor Opa en Oma gezongen tijdens het feest en ik heb de tekst in het album geplakt. Het pastte ook weer mooi bij de foto waar mijn ouders samen door de Keukenhof wandelen! Soms komen dingen gewoon toevallig heel goed uit.
Deze foto is bevestigd op een enveloppocket waar de ABC tekst van de kleinkinderen in zit.
Zo kun je heel veel verwerken in een beperkte maat album.




Het boek was een kado namens iedereen die aanwezig was op het feest. Namens kinderen en kleinkinderen boden wij onze ouders een dagje uit aan in de vorm van een 'tijdreisje' op Hemelvaartdag 17 mei j.l. De spoorlijn van Hoorn naar Medemblik bestond die dag 125 jaar en diverse figuranten beeldden de reizigers van toen uit in en rond de diverse stoomtrams. We hebben dit ritje gemaakt en zijn later overgestapt op de boot van Medemblik naar Enkhuizen waar we hebben rondgewandeld, op een terasje zijn blijven plakken en later samen een hapje hebben gegeten in een knus restaurant.
Deze kadobon heb ik zo gemaakt dat hij later in het album bijgevoegd kon worden.
Het is een combinatie van scrappen en stempelen, zo kon ik lekker meteen mijn nieuwe vintage stempels gebruiken.

Nu is het wat zonde om zo'n kwetsbaar album zo in de kast op te bergen dus heb ik na afloop een perfect passende schoenendoos met scharnierende deksel beplakt met oud goud kleurig papier en een mooie foto erop. Mijn ouders bewaren daar het album in, de kaarten die zij kregen en ook een dvd met de foto's van de feestdag. Zo zit alles netjes bij elkaar.

Nog een laatste tip; plak nog niet alle versiersels en frutsels in je album tijdens het scrappen. Eerst gewoon de basislayouts met de foto's. Pas na het inbinden de wat dikkere elementen omdat je dan pas goed kunt zien waar ze het best uitkomen zodat je album nog enigzins dicht kan.
Ik hoop dat jullie dit een leuk item vinden en er misschien nog wat inspiratie uit kunnen opdoen.

X Sindy





1 opmerking:

  1. Vanaf mijn vakantie adres met super traag internet hahahaha wil ik je toch even laten weten dat je album geweldig mooi is geworden, echt top en wat fijn, zoveel helpende handen! Wederom schitterende cupcakes die vast heel lekker waren!

    Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen

Dank voor het bezoeken van mijn blog. Ik hoop natuurlijk dat je het leuk vond en zou het erg leuk vinden als je een berichtje achter liet.